Gratis SoMe planlægningsskabelon

At lave en såkaldt medieplan over dine sociale medie tiltag er ikke svært, så længe man synliggøre de mange aktiviteter man er ved at sætte i søen. Jeg har lavet et værktøj, som kan hjælpe dig med at planlægge din social medie strategi til din næste måned. Du kan her skrive:

  • Hvilken budskaber du vil ud med
  • Sæt mål for dine aktiviteter
  • Indsæt budget til hvert enkelte opslag
  • Synliggøre hvem der har ansvaret for det enkelte opslag
  • Hvilken medier skal benyttes til det enkelte budskab

Tegn næste månedsplan i denne interaktive PDF og print den derefter ud – hæng den op, og sørg for at den lykkes.

Denne skabelon er 100% gratis.

Download skabelon
Social medie skabelon

Sæt dit SoMe team

Rigtig mange virksomheder har mange gode ideer til kreative opslag, men problemet er tit, at man ikke lige får sat navn på hvem der har ansvaret for at opslaget bliver til virklighed. I denne planlægningsskabelon indsætter du alle fra dit SoMe-teams navn og deres initialer på hvert enkelt opslag. Dette giver ejerfornemmele og forpligtigelse til det enkelte opslaget – og så ved holdet også hvem man skal pege finger af, hvis ikke opslaget kom til live.

Sæt månedlige mål

Som SoMe-ansvarlig er det vigtigt, at man sætter sig nogle mål for, hvad man gerne vil med sine opslag. Er det antal flere besøgende til ens hjemmeside? Er det en vis rækkevidde man gerne vil opnå? Eller er det antal konverteringer man vil måle på? Skriv derfor dit mål op for hver måned, og sørg for at opnå dem. På den måle tvinger du dig og dit social medie team til at se på, hvilke opslag der går godt i jeres virksomhed, og hvilke der ikke gør.

Organisk rækkevidde er ikke længere nok

Et medie som Facebook har stortset slået organisk rækkevidde ihjel – LinkedIn har stadig lidt tilbage, men spørgsmålet er om det bliver ved sådan. Du skal derfor betale et boost-budget hvis du vil opnå succes på medier som Facebook. Se på hvor meget budget du har til almindelige opslag, og fordel dem derefter på denne måneds vigtigste budskab. Et bedre overblik gør oftest, at det er de rigtige ting, der bliver lagt penge i.

Hvilke budskaber – på hvilke medier

Ikke alle medier har samme formål, men sommetider kan du godt have et budskab, som kan fungere på flere medier, og på den måde kan du hurtigt nå ud til flere, uden det store arbejde. Når du skriver dine budskaber ned, skal du også tage stilling til hvilke medier, dette opslag skal op på. Laver du SoMe-planen for andre, gør denne social planlægningsskabelon det nemt at vise, hvilke budskaber du ønsker på de forskellige medier.

Det samlede overblik giver bedre resultater

Mange bliver overrasket over, hvor meget ens flow på de sociale medier bliver bedre af, at man som hold laver et samlet overblik over månedens aktiviteter. Man sikre at de ting der skulle siges bliver sagt, og de fleste team får også lavet bedre materiale til de forskellige opslag, da man nu kan planlægge tingene i god tid. Vi undgår altså de mange her-og-nu opslag som oftest bliver lavet uden den store plan, hvilket tit kan ses på kvaliteten af opslaget. Generelt er et samlet overblik en mere holdbar løsning, og noget som ikke tager ret langtid at lave.

Hent din gratis skabelon her

Ingen penge op af lommen – og ikke engang en email skal du af med. Den er 100% gratis. Det eneste jeg håber på, når du henter den, er at du bliver glad for værktøjet og at det er med til at skabe resultater for din virksomhed.

Download skabelon