Marketingminister

Podcast om Online Marketing

Ny episode hver uge, hvor vi går igennem de nyeste nyheder, rygter og lanceringer indenfor online marketings branchen. Så vil du gerne holde dig opdateret på funktioner, marketingopdateringer eller andet, som kan styrke dine marketingstiltag, så følg podcasten på din favorit podcast-app

Apple Podcast
Spotify
Stitcher
Google Podcast
TuneIn

Marketingminister

Tilgængelig

Podcasten er på de mest populære podcast tjenester. Så har du Apple Podcast, Spotify eller Stitcher, så kan du følge podcasten og få besked hvergang der kommer en ny episode.

Ny episode hver uge

Hver søndag/mandag kommer der en ny episode af Marketingsnak, hvor vi går igennem ugens rygter, lanceringer og nyheder indenfor online marketing

Special episoder

Til tider vil der komme special episoder midt på ugen. Her tager jeg et specifikt emne op og går lidt mere i dybden. Her deler jeg også ud af egen erfaring og meninger.

Marketingnyheder – Ny episode hver uge


I denne uge har vi fire nyheder på programmet – og fra fire forskellige medier. Vi har en enkelt fra Google, en fra Pinterest, en fra LinkedIn og så slutter vi af med en spændende nyhed fra Instagram, som måske kan øge dit salg hvis du har en webshop. LinkedIn præsentere 3 nye målretninger til deres annoncermodul, og så indrømmer Google, at der er en funktion, som de ikke længere bruger rent SEO-mæssigt, og faktisk ikke har brugt den i nogen år.


Uge 11 byder på 2 nye lanceringer. En enkelt fra Facebook Ads, og en fra Google Ads. Så er der også to rygter omkring test af nye funktioner fra Facebook, Twitter og Google samt en offentliggørelse af det nye navn til den sidst nye algoritme ændring i Googles søgemaskine.

Alt i alt en spændende uge!


Uge 10 har hele 7 nyheder på programmet. Vi har en enkelt fra Pinterest, en fra Twitter, to fra Instagram og to fra Google. Til sidst snakker vi om et medie som er i stigende vækst i USA.

Der er både rygter og lanceringer i dagens episode. Bl.a. rygte om at Instagram åbner op for en form for Google My Business profile i deres app univers og så kommer der en ny shopping annonce fra Google.


Facebook har givet de første brugere adgang til den nye beta-version af den kommende Facebook Ads Manager. Facebook går i kødet på virksomheder der sælger fakeprofiler. Google har lanceret en opdateret version af deres Test My Site værktøj, og så er der set eksempler på nye ting i Google Search, der kan gøre ondt på SEO-folket. I alt er uge 9 kommet med 6 nyheder – 3 fra Google og 3 fra Facebook.


I uge 8 var der kun 4 nyheder, og alle nyheder var fra Google. Google kom med nyheder til både Google Ads og Google Search Console. Så tester Google også en ny annoncetype af, som er blevet opdaget på Twitter – og så slutter vi af med en nyhed omkring hastighedsmåling af dine landingssider som du bruger i dine Google Ads kampagner.


Uge 7 kom med hele 5 nyheder indenfor online marketing. Der var 2 fra Instagram og 3 fra Google. Både Instagram og Google, kommer med desktop versioner af værktøjer som skal gøre arbejdet nemmere for virksomheder. Google tester annoncer og i deres Google Assistent, og Instagram indrømmer at de har klokket i den, på Twitter.


I uge 6 har der været 5 spændende nyheder på programmet. Vi kommer til at snakke om Facebook, som i den ene nyhed fjerner en mulighed for os virksomheder, og i næste nyhed sætter to funktioner sammen, som skal hjælpe os virksomheder.

Vi skal også snakke om SnapChat som er kommet ud med deres indtægtrapport for 2018.

YouTube har en annonceplads som ikke er for alle – men som måske bliver det og så slutter vi af med en nyhed fra Google My Business.


I uge 5 var der hele 6 nyheder på programmet. 2 fra Instagram og 4 fra Google. Instagram har både ris og ros med i dagens episode, og Google kommer med værktøjer der giver dig besked mod hackerangreb. Google kommer også med værktøjer der kan forbedre dine annoncer i Google Ads, og så er de ved at lave en lidt underlig test på YouTube.

Hør episoden og bliv klogere på hvad der skete indenfor online marketing i uge 5.


I uge 4 kommer vi ind på 6 nyheder. 5 nye kommende funktioner (fra Google My Business, Facebook Ads, YouTube og LinkedIn Ads) og så en enkelt nyhed omkring Facebook, som måske slår Facebook, Instagram, Messenger og WhatsApp sammen i slutningen af 2019!

I uge 3 kan du høre om 3 store samarbejder, der er kommet i branchen. DuckDuckGo har lavet samarbejde med Apple, Microsoft har lavet samarbejde med Yahoo og WordPress har lavet samarbejde med Google. Derudover har Twitter kommet med et nyt værktøj, hvor Google blot har opdateret et af deres nuværende – og Facebook har lanceret deres egen Podcast. 7 nyheder i uge 3.


I uge 2 stod den på hele 4 nyheder. Vi har en enkelt fra Instagram, som kommer med en ny funktion til os. Så har vi en nyhed fra YouTube, som derimod tager en funktion fra os. Har du banner annoncer på din egen hjemmeside, så skal du også være opmærksom på den kommende opdatering fra Google Chrome. Sidst slutter vi af med en nyhed indenfor SEO-verden. En nyhed som måske har gjort, at du har faldet i placeringer indenfor de sidste to uger.


Første episode i 2019 – Godt nytår derude – Fantastisk og komme igang med et nyt år, og det har ikke været helt stille i den første uge, når det kommer til marketing. Der har været 4 nyheder i denne uge. En enkelt om Google my Business, en om Google Search, en om YouTube og så en fra Googles konkurrent DUckDuckGo.


Vi kigger igennem hvad der skete i 2018 – vi kigger på 3 ting fra Facebook, Instagram, LinkedIn og Google. Vi kigger også lidt på hvad 2019 muligvis kommer til at byde på, og hvilke ting du skal holde øje med.

Rigtig god fornøjelse.

Uge 51 – optages d. 23 december, hvor vi alle nok glæder os til juleaften. Jeg ville dog have podcasten i hus, da nyheder indenfor online marketing ikke stopper bare fordi der er helligdage 😉

I denne uge er der også 5 nyheder. 3 fra Google, en fra Youtube og så en enkelt fra Instagram. Spændende nyheder, og især to af dem, hvis du har en fysisk butik.

Rigtig god fornøjelse og glædelig jul.


I denne uge går vi igennem uge 50. Der er 6 nyheder på programmet. Vi har 4 fra Google og 2 fra Facebook. I denne episode kan du også høre hvordan setup’et bliver fremadrettet, så jeg håber naturligvis at du kan lide det. Rigtig god fornøjelse.

I denne uge er der 5 nyheder. En nyhed fra Facebook, 2 fra Google, en fra YouTube og sidst men ikke mindst en nyhed/advarsel fra CMS systemet WordPress. Så er du interesseret i at høre hvordan YouTube begynder at efterligne de sociale medier, og måske vide hvordan du får dine Live udseendelser ud på Google Search, så er det 2 ud af de 5 nyheder vi går igennem i dette afsnit.


Vi går igennem uge 48, hvor der har været 5 gode nyheder på programmet. Der er kommet to “gamle ting” ind i nye medier. Stories kommer til et nyt medie, og en gammel sag som Alt-tekst kommer til de sociale medier – og hvordan fungere Facebook Search egentlig? Bliv klogere i episoden her.

Uge 47 er en lidt kedelig uge, da der kun er 3 nyheder og en enkelt sjov ting. Facebook fucker up op mod Black Friday, der kommer flere annoncer på YouTube og Instagram er på vej med nyt design.


I denne uge er der 8 marketingnyheder. Der er nyheder i kampen omkring fake-profiler på Instagram. Der er også Google, som er kommet med en stor opdatering på deres Google Pagespeed Insigths – en opdatering som måske har gjort, at din hjemmeside har tabt “SEO-point”. Derudover er der også nyheder fra Bing, LinkedIn, Google My Business – og Whatsapp.

Hør alle nyhederne i episoden her.


Uge 45 har været en uge med mange nyheder fra de sociale medier. Vi kommer indenom LinkedIn, Facebook, Instagram og SnapChat – hele 7 nyheder er der i denne uge, hvor de 6 af dem er sociale medier + en enkelt fra Google Ads.

En af de storenyheder omhandler den altid omtalte knap – Boost-knappen. 😉

Rigtig god fornøjelse.


I uge 44 har der været stille.. kun 3 nyheder er der kommet til, men de 3 som har været har også været RIGTIG interessante. Især nyheden fra Facebook, som omhandler Facebook Analytics der er på vej med en opdatering, hvor Instagram bliver en større del af analyseværktøjet. Derudover så kommer Google igen ud med fordele til fysiske butikker via ny annonceringstype, og så tester Google på noget, som kan være skræmmende for organiske søgeresultater. Hør episoden for at blive klogere 😉 God fornøjelse.


I uge 43 og 44 har der været en del i medierne omkring det med at købe følgere på de sociale medier. Er det okay/dumt at gøre, eller er det faktisk lidt smart? Dette spørgsmål har jeg stillet mig selv, og i denne episode kan du høre hvad jeg tænker omkring det hele, og om jeg selv syntes om det er smart eller ej.

God fornøjelse!

I denne uge, har der været hele 8 nyheder. Der har været fra både Bing, Instagram, Snapcaht, Facebook og Google. Der har været 2 lanceringer og et spændende træk fra LinkedIn som også er på trapperne. Google My Business snakkede vi en del om i episoden omkring uge 42, men Google fortsætter udvidelsen af dette medie, og de har hele to nyheder i episoden her også.

Rigtig god fornøjelse


I denne uge har der været 7 nyheder indenfor online marketing. Vi kommer til at snakke om Google, YouTube og Facebook. Facebook har sat nye ting igang der skal styrke Facebook Watch. Google My Business kommer måske med funktioner som er meget interessante for fysiske butikker, og så er Facebook kommet med et uundværligt marketing redskab.


Uge 41 var der 5 nyheder. 3 fra Google, en fra Facebook og så en nyheder fra en spiller vi ikke tidligere har nævnt i podcasten her. Den nye spiller vokser af antal bruger – ja faktisk med hele 50% flere brugere end sidste år, og måske har det noget med vores bekymringer omkring vores data på nettet. Hvem der er kan du høre om i episoden her.

Vi kommer også kort ind på Facebook Portel, Facebooks nye partnerpogram og Google som nedlægger deres sociale medie.


I denne episode fortæller jeg lidt omkring hvad denne podcast kommer til at have fokus på i 2019, OG så går vi selvfølgelig igennem de nyheder der har været i uge 40.

I uge 40 er der kommet en ny funktion til Instagram som vi selvfølgelig allerede kender via Snapchat. Vi har fået en first-part cookie hos Facebook, og så er Google Podcast ved at komme til Danmark (og resten af verden) – i alt 7 nyheder (fra Google, Facebook, Instagram og LinkedIn)


Uge 39 har stået på hele 8 nyheder indenfor Online marketing branchen. Google har 5 af de 9 nyheder og så kommer der en ny annoncetype på SnapChat og en lancering af ny annonceplacering fra Facebook. Bestemt ikke en kedelig uge!

nååe ja.. så får du også af vide hvorfor Google skal betale 9 billion dollars til Apple 😉


Uge 38 var en uge, hvor vi kom med lanceringen af nyt e-commerce tiltag på Instagram og Pinterest. E-commerce platformen Shopify arbejder med AR teknologien, og Google Data Studio kom ud af deres BETA version. 9 nyheder indenfor online marketing branchen blev det til i denne uge.


Hør podcasten på  Spotify eller Apple Podcast

Uge 37 står på hele 10 nyheder. Der er nyt fra Twitter, som sætter LIVE mere i fokus og som kommer med nyt design til desktop. Facebook og Google arbejder på en ny annoncemuligheder – og YouTube gør det muligt at gøre dine YouTube-annoncer endnu bedre. Dette og meget mere – ja hele 10 nyheder har der været i denne uge.


Hør podcasten på  Spotify eller Apple Podcast

Uge 36 har ikke været en stille uge. 2 rigtig fede nyheder fra Facebook, et interessant rygte fra Instagram. Twitter kommer med en ny opslagstype, som passer ind til vores nuværende tid – og sidst men ikke mindst, så kommer Google med en ny søgemaskine.

Ja der er meget clickbait over overstående tekst, men du bliver ikke skuffet.


Hør podcasten på  Spotify eller Apple Podcast

I uge 35 har der været 7 nyheder. Vi kommer indover Facebook, YouTube, Google og Instagram. Facebook kommer med ny lancering af Facebook Watch, Google sætter fokus på priser i søgeresultaterne, Instagram i kampen mod fakeprofiler og Google kommer med en ny spændende annoncetype i Google Ads.

Hør alle 7 nyheder plus et lytterspørgsmål og omkring et nyt blogindlæg som er kommet ind på Marketingminister.dk


I denne uge af Marketing nyheder kommer vi ind på nye funktioner fra Facebook og Instagram. Vi kommer ind på Google Search Console, som er ved at flytte ind i deres nye design, – Vi skal snakke om nye muligheder for dine hjemmesides billeder, som pludselig kan vise sin værdi og meget andet. – Hele 9 nyheder har der været i denne uge. Uge 34 har langt fra været kedelig og spændende ting er kommet fra de store spillere.


I denne episode kommer vi ind på Facebooks kamp mod fake-profiler – vi kommer ind på hvordan Google giver kendte mennesker mulighed for at forsvare sig i shitstorms eller blot svare på et spørgsmål direkte i søgeresultaterne – LinkedIn kommer med en opdatering til deres Grupper og sidst men ikke mindst, så er der kommet nye målretninger til Facebook annoncering.

Så endnu en uge med dugfriske nyheder indenfor online marketing branchen.

Og ugens bedste nyhed… Marketingminister.dk er kommet på Spotify.

I denne podacstepisode af Marketingsnak er gæsten Morten Kyvsgaard fra Kyvsgaard Kommunikation. Morten arbejder med blandt andet Google AdWords og Facebook annoncering, og derfor går snakken også på de to giganters nyheder, og ligger dem lidt op mod hinanden. Vi snakker også lidt om LinkedIn’s annonceringssygdomme og det kommende design, som LinkedIn arbejder på.


8 (+2) nyheder er det blevet til i uge 32. I denne uge skal vi snakke om Bing, Facebook, Google og Pinterest.

I denne episoder sætter vi også fokus på to undersøgelser der er har interessante tal. Den ene undersøgelse omhandler Facebooks algoritme ændring fra januar måned.

Pinterest med nyt annonceformat.

Bing gør oplevelsen i søgemaskinen bedre.

Hør episoden og bliv klogere


En ekstra episode i podcasten, som har et lidt andet format end det vi plejer. En gang i mellem vil jeg forsøge at have andre personer med fra branchen, hvor vi tager en snak omkring nogen af de nyheder og andet som har været i tidligere podcastepisoder. På den måde kommer vi lidt mere i dybden på relevante emner og høre andres meninger omkring de forskellige rygter og nyheder som er i branchen.

I denne episode er det Morten Andersen fra Skarpt som er gæsten.

Episodens fokus er Sociale medier hvor vi kommer ind på det at være på Facebook, IGTV, Stories og Facebook Watch.


Uge 31 er for mange en ferieuge, men denne uge har ikke stået stille i OM branchen. I denne uge er der både rygter og nyheder fra Facebook, Bing, Google og SnapChat. I denne uge er der nyt på annoncering samt nye funktioner der skal hjælpe dig med at holde dig fra de sociale medier… i et stykke tid.

I alt 13 nyheder fra diverse medier.


I uge 30 kom der en glædelig nyhed omkring LinkedIn, og så er der godt gang i udviklingen af AR og VR.

Google lancerede også Google Marketing Platform med Google Ads samt deres nye opdatering af Google Chrome, som gør at du skal have arbejdshandskerne på hvis ikke du har SSL certifikat på din hjemmesiden.

I denne uge der er i alt 8 ting vi går igennem. 6 store og 2 små.


Uge 29 er for mange en ferie uge, men dette har ikke betydet at online medierne har holdt sig tilbage for diverse nyheder. I denne episode skal vi snakke om Facebook, Instagram, Google, Twitter og Bing… så det er næsten alle medierne som der har lidt nyt fra sig.

I episoden vil der være test annoncer, værktøjer du kan bruge i dag, og et lille kig ind på hvad en platform som Twitter i disse dage arbejder med. Så kan jeg allerede sige nu, at Stories på Facebook og Instagram, fortsat er i rivende udvikling.


I denne har der været en masse interessante nyheder indenfor online marketing. Vi skal snakke om Google Ads, Instagram Stories og Facebook annoncering, som kommer med en funktion som alle der arbejder med Facebook annoncering har ventet på.