3 fejl du nemt kan begå på Facebook

  • Facebook bummerter

Når det kommer til Facebook, så handler det om, at skaffe sig en masse følger og kommunikere ud til dem. Men når man gør dette, er det også vigtigt, at man gør det rigtigt. For ellers så begynder dine følger at trække sig igen. Jeg har fundet 3 ting, som jeg desværre har set flere eksempler på og nu vil jeg give dig dem, så du ikke begår samme fejl. Her er de, 3 fejl du skal være opmærksom på at du ikke kommer til at begå.

mig, mig, mig og atter mig

Man skal efter min mening kun have en Facebook profil, hvis du har noget værdi at give til dem, som ønsker at følge din virksomhed. Her snakker jeg ikke om gode tilbud, eller rabater. Det kan ligeså godt være film og billeder bag kulissen på arbejdspladsen, eller gode råd som folk kan bruge i deres hverdag. En ting du ihvertfald ikke skal, er kun at snakke om dig selv eller din virksomhed.

HUSK at give værdi i dine statusopdateringer, for ingen gider og se den nye stol i har fået i jeres kantine, eller at Lotte har taget kage med til alle medarbejderne. Nej det siger os sku ikke meget. Så hvis det er de statusopdateringer du kun smider over disken, så begynder dine følger at forlade butikken. Nej du skal ikke kun snakke omkring dig, eller din virksomhed. Er du en forretning der sælger stof, så vil vi hellere se hvordan man kan lave et betræk til den stol i har fået i kantinen, så os som også har den stol kan tage jeres ide og gøre det herhjemme. Og ja tænk, lige præcis dette eksempel kunne så peppes op med et tilbud på stoffet i har brugt. Tænk altid på jeres følgere. Det er dem der er grunden til i er på Facebook.

Du vil kun sælge… det er altid en Facebook fan killer!

Som butik eller generelt som virksomhed skal man passe på, at man ikke hele tiden prøver at sælge sine vare… For der er virkelig ikke noget værre for brugerne.

Når man er på Facebook, så er man der ikke for at købe. Man er der for at følge med i hvad der sker rundt omkring i ens omkreds og snuse lidt rundt i ting, som folk snakker om. Derfor er der ikke noget værre, end hvis en Facebook side hele tiden prøver, at sælge noget.

Gør dit salg mindre tydeligt. Et godt eksempel er betrækket på stolen. Her går man ind og giver en ide til sine følger, og så oveni købet viser dem, hvor de kan finde materialerne til at kunne udfører ideen. Se det er smart, og det er en god og positiv måde at få vist sit produkt på.

Det skal lige siges, at der selvfølgelig også skal være plads til at vise sine tilbud, og sine produkter på sin Facebook side. Man skal bare ikke gør det hvergang man laver en statusopdatering. Lav en regel på arbejdspladsen, at man skal have 2 -3 statusopdateringer i mellem sine tilbuds-opdateringer, så man finder en passende balance og man bevare den mængde følger, som man har skaffet sig.

Du aktivere ikke dine følgere nok

Facebook er bygget sådan op at hvis du følger en virksomhed, men aldrig er aktiv på dens statusopdateringer, så ender det med, at du til sidst ikke ser dem, da de stopper med at komme frem på dit newseed. Du skal med andre ord få dine brugere til, at være aktive på de statusopdateringer du smider op. At være aktiv kan være at de klikker på et billede du har lagt op, syntes godt om eller kommentere på dit opslag. Jo mere aktivitet du kan få dem til at lave, desto større chance er der for de også ser dit næste opslag.

Desværre er det sådan at Facebook har indenfor det sidste halve år, har gjort så det er svære at komme ud til alle dine følger, med mindre du selvfølgelig betaler for det. Det er desværre den vej Facebook er ved at gå. Dog skal du ikke hænge med hovedet. Du skal stadig forblive aktiv på Facebook, og skabe aktivitet hos dine følger. Skriver du så en statusopdatering, hvor du kan se der virkelig har ramt din målgruppes interesse, så smid et mindre beløb på at booste statusopdateringen, så du er sikker på at alle dine følger får set den.
Kommer der mere aktivitet på den måde, så kan det være at du får flere der ser din næste statusopdatering, uden at skulle smide penge i annoncering.

Konklusion

Sidder du til dagligt og styre en facebook side, så tænk altid på dine følger. Varier dine stillingsopslag, så du ikke kommer til at generer dine følger med de samme statusopdateringer OG som det vigtiste GIV DINE FØLGER STATUSOPDATERINGER MED VÆRDI. De forventer automatisk noget spændende af din virksomhed når de følger dig, og kommer du med de helt rigtige ting i dine statusopdateringer, så det måske din virksomhed der bliver snakket om på de sociale medier og derfor god og positiv reklame som måske også kan gå hen og blive til mere salg. – Det er jo den primærer grund til vi er der.

By |2018-04-24T21:01:27+00:00juni 24, 2014|Online Marketing|

Smid en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.