Hvad skal du gøre ved sure og trælse kommentarer – Facebook

//Hvad skal du gøre ved sure og trælse kommentarer – Facebook

Hvad skal du gøre ved sure og trælse kommentarer – Facebook

Har din virksomhed en Facebookside og bruger i denne til, at kommunikere med jeres målgruppe, så gør dig selv den tjeneste, at læse dette blogindlæg til ende, da jeg her kommer ind på et ofte stillende spørgsmål “Hvad skal jeg gøre ved sure og trælse kommentarer på dine opslag”.

Der er desværre tider, hvor man oplever at der er nogen der har givet en dårlig kommentar på et af sine opslag, eller sit annonceringsmateriale på Facebook. Her er det vigtigt du bevare roen, og ikke gør noget forhastet. Gør du nemlig det, kan det hurtigt ende værre end det var til at starte med.

Hold ALTID en god tone

Du skal altid tænke sådan her – Der er kun en der kan tabe en diskussion og det er skidt, at gøre dette på hjemmebane, da der her er flere der har fokus på det du gør, end den person du diskutere med. Du vil med andre ord selv tabe diskussionen, med mindre du viser, at du kan håndtere denne kommentar, og det gør du ved at holde en god tone.
At råbe op og prøve at forsvar dig, er det værste du kan gøre, da du hurtigt kommer til at ligne en sur-gammel-mand der blot vil bestemme og de typer er der sku ingen der kan lide, og kommer du med et forkert svar oveni købet, ja så ligner du hurtigt et fjols. – derfor er det ikke smart, at gøre dette overfor dine Facebook-fans. Hold i stedet roen og gå positivt ind og med et velovervejet svar på kommentaren. Dette viser ikke kun overskud, men også et positivt blik på dig som person/virksomhed.

Kom med et godt argument – hvis det kan lukke diskussionen

Begynder du at forsvar dig ved at argumentere overfor den bruger, der har lagt den dårlige kommentar, er det vigtigt, at du gør det således, at du kan lukke diskussionen på det ene argument. Dit modspil må med andre ord ikke skabe yderlig diskussion eller spørgsmål. Og ja det skal selvfølgelig leveres i en god tone som altid.

Slet for guds skyld ikke kommentaren

Nogen vælger desværre den nemme løsning. Sletter kommentaren! – Det må du love mig, at du aldrig gør dette! At slette kommentaren er en anden måde på, at give den sure person ret eller sige at du ikke kan tåle eller håndtere kritik.
Det er et virkelig dårligste signal, at sende til dine Facebook-fans.

Dette er regel nr. 1 når det gælder håndtering af Facebook-side! – så glem den ikke!

OBS!! der kan være enkelte tilfælde, hvis kommentaren bliver meget grov og måske for personlig, at man gerne vil have fjernet kommentaren – her vil jeg dog stadig sige, at man ikke bare må slette kommentaren. Kontakt vedkommet først via mail eller telefon og tag en fornuftig snak inden du gør andet.

Skal man reagerer – Næ ikke altid (men oftest)

Der er også trælse kommentarer, som du ikke behøver, at gøre noget ved. Der kan komme håbløse kommentarer i ens kommentarfelt og sommetider er det ofte personen der har skrevet kommentaren, der bliver mere til grin, end den klage personen bryder ud med. Lad kommentaren ligge og ignorere den.

OBS! Det skal dog tilføjes at dette ikke ret tit at dette er den rigtige løsning på problemet. Den bedste løsning er som regel at reagere på de ting der sker på din Facebookside.

Ekstra: det er god stil at…

Her til sidst vil jeg blot sige, at det er god stil, at reagere på alle opslag, kommentarer og beskeder på din Facebookside. Du skal så vidt muligt altid give dine Facebook-fans et like eller en kommentar hvis de har lavet en interaktion (kommentar/like) på din Facebookside. Dette giver en bedre oplevelse på din Facebookside og derfor bevare dine facebook-fans også lysten til, at være aktive på din Facebookside, hvilket er hele ideen med at have en Facebookside.

By | 2017-02-28T19:19:00+00:00 marts 26th, 2015|Sociale medier|ingen kommentar

About the Author:

Thomas Gajhede har i flere år arbejdet med SEO, konverteringsoptimering og annoncering og adfærd på de sociale medier. Thomas arbejder til daglig hos KONXION hvor han sidder som Team Manager & Mediespecialist.

Smid en kommentar