3 x 3 tips til din e-shops

//3 x 3 tips til din e-shops

3 x 3 tips til din e-shops

3 x 3 til til din webshop

 

Til dagligt sidder jeg med en del shops, hvor jeg både rådgiver og implementere løsninger, der skal øge deres salg. Der er 3 ting, som du SKAL vide og skal implementere i dit arbejde! – 3 ting der kan skabe mere salg, og en mere sikker webshop på den lange bane.

Disse tips er ikke så dybdegående, men kig dem igennem, og skulle der være et enkelt tip du kan bruge, så har du tjent din tid hjem flere gange.

Du vil opleve at du kender de fleste ting – men hånden på hjertet…. husker du også, at benytte dig af de ting 😉  – god læse lyst.

Google Adwords: Google Shopping

Google Adwords er et medie webshops bliver mere og mere afhængige af, da man ikke rigtig kan komme udenom at det er de øverste placeringer der giver besøgende. Der er også en anden måde at få gode placeringer på og det er SEO, men selvom man laver en stor indsats på SEO vil jeg stadig mene, at man ikke helt kan undvære Google Adwords. – og dette skyldes Googles annonceringsformat kaldet Google Shopping.

Førhen arbejdede man på at få topplaceringer i Google, der kunne udkonkurrer Googles 4 øverste annoncer, men som shopejer må man indse, at Google Shopping fylder mere i søgefeltet og noget som tager meget opmærksomheden fra de almindelige annoncer da de viser hvordan produkterne ser ud og hvad prisen er – noget som gør det nemmere for Googles brugere at finde de produkter de søger til den rigtige pris. Med andre ord, hvis du vil have maks synlighed på dine produkter kan du ikke komme udenom Google Shopping.

3. hurtige tips til Google Shopping

  1. Din shop skal have SSL certifikat før, at du kan komme igang med at bruge Google Shopping.
  2. Optimer på din kampagne løbende. Mange glemmer at en shopping kampagner er ligesom en almindelig Adwords kampagne, hvor du løbende skal overvåge dens performance og  løbende skal optimeres. – fjern de produkter, som ikke konverterer og husk at rydde op i dine søgeord ved at benytte dig af negative søgeord.
  3. Giv din shopping kampagne tid – det er tit en Google Shopping kampagne skal kører i 1 – 2 måneder før den kører 100% optimalt. Har tit kørt kampagner, som ikke konverterer i starten, men som løbende tjener sig hjem – og derefter giver overskud måned efter måned. – så i stedet for at give op så have i stedet fokus på din optimering.

Google Shopping Ads

Email Marketing: Indsamle E-mail – Altid!

Rigtig mange undervurdere email-kampagner. Mange giver op, hvis ikke de får en email-liste på over 1.000 personer på få dage! Men du bliver nød til at blive ved!

Email marketing er en af de mest effektive markedsføringskanaler, da det er den markedsføringskanal, hvor du bedst kan holde på dine nuværende kunder, og så koster det gratis at komme igang med. – det vil sige du kan sende tilbud, kampagner, nye produkter, invitationer, inspiration m.m. ud til dine email-liste gratis… YES! (indtil du får en stor email-liste, men til den tid skal de penge du bruger på email nok tjene sig hjem)

3 tips til Email-markesføring

  1. Gør en indsats på din hjemmeside for at få din mail-liste større. Det kan du gøre med pop-ups-vinduer eller indsætte en emailformular i din sidebar. HUSK at du ikke skal sætte din emailformular ned i bunden af dit website.. der er sku ingen der ser den dernede!
  2. Vær ikke bange for, at sende for mange nyhedsbreve ud. Du skal selvfølgelig ikke bare sende SPAM-mails, men send endelig noget, så snart du har noget at tilbyde din email-liste. Du vil opleve at når man begynder at sende flere nyhedsbreve ud, så vil der også være nogen der afmelder sig din email-liste. Skidt med det! – dem der melder sig fra er oftest dem, som alligevel aldrig køber.
  3. Brug ikke kun din email-liste til email-marketing. Brug også din email-liste til at lave målrettet annoncering via Facebook og Google Adwords. – på den måde kan du være sikker på, at du rammer de brugere, som allerede har vist interesse for din shop.

Ekstra tip til dig som skal til at igang: Mit foretrukne program til e-mail marketing er MailChimp – nemt at bruge – og gratis at starte op med

Email marketing programmet MailChimp

 

Gør din e-shop synlig – også uden annoncering

Mange e-shops ejere har den ide, at man bare skal finde et produkt man kan sælge, og så skal man bare igang med Adwords og SEO, – og når alt er sat igang, så kører alt som det skal. – men sådan fungere det ikke altid. Der er tusind ting du kan gøre, for at skabe mere salg, og en af de ting jeg vil slå et stort slag for er, at gøre din shop mere synlig i medierne og bybilledet

3 steder du skal være synlig

  1. De sociale medier:  Gør en indsats på de sociale medier, så du kan komme ud og tale med dine kunder, og skabe en god dialog med dem. Ja og så er det lidt svært at komme udenom et sociale medie som Facebook – da næsten alle e-shops kunder har en profil der.
  2. Vær synlig i bybilledet: Det er her man sjældent ser, at e-shops gør en stor indsats – men ser man på en e-shop som Coolshop, så er de virkelig gode til at være synlige i bybilledet, til arrangementer, events m.m. – og dette skaber noget troværdighed. Troværdighed der gør at du bliver stærkere end dine konkurrenter i søgeresultaterne (både SEO og Adwords), da folk helst køber af shops de kender, hvis prisen kan matche konkurrenterne.
  3. Kom i medierne med dine data: Mange sidder med et niche-produkt, men som ikke bruger deres data nok til at fodre medierne med gode historier – det er synd, da der her er rigtig gode muligheder for at skabe gode historier som medierne elsker! Lad os sige du solgte dildoer – Så kan du gå ind og se hvilken størrelse der sælges flest af på din hjemmeside, og sende en overskrift til medierne der lyder noget alla “Danske kvinder vil have den xx antal centimeter lang” eller se på hvornår på året du sælger flest og lav en overskrift såsom “Her køber flest kvinder legetøj” – vær kreativ, og få det så sendt til medierne. – Griber de ikke din første historie…. så prøv igen, indtil det lykkes – det er oftest besværet værd.

Har du 20 minutter, så hør her Coolshop-ejeren Jacob Risgaard fortælle historien bag Coolshop og hør hvilken anderledes tiltag han har taget, for at skille sig ud. – kan varmt anbefales.


Jeg håber du kunne bruge et ud af de 9 tips. Nogen af dem kendte du sikkert i forvejen, men hvis der blot var et enkelt du kunne tage med dig videre, så er jeg meget godt tilfreds.

God arbejdslyst!

By | 2017-02-28T19:19:00+00:00 juni 30th, 2016|Online Strategi|ingen kommentar

About the Author:

Thomas Gajhede har i flere år arbejdet med SEO, konverteringsoptimering og annoncering og adfærd på de sociale medier. Thomas arbejder til daglig hos KONXION hvor han sidder som Team Manager & Mediespecialist.

Smid en kommentar