3 måder at bruge Twitter (til din markedsføring)

//3 måder at bruge Twitter (til din markedsføring)

3 måder at bruge Twitter (til din markedsføring)

Mange dansker har desværre ikke, set værdien i Twitter. Det gælder både den almindelige bruger, og markedsførringsfolket. Twitter er ikke bare et socialt medie, der er nærige med deres tegn! Det er et medie der indeholder meget værdi, både som markedføringskanal og til ny viden. Jeg vil i dette indlæg vise dig 3 måder du kan bruge Twitter på. Er du spændt? Så lad os se at komme igang.

Help Marketing – En favorit på de sociale medier

Twitter er ligesom mange andre sociale medier, hvor man kan følge en masse personer og følge #hashtags, som man gør det på Instagram og Facebook – ej okay nok ikke så meget på Facebook. Det vil sige, at du her kan begynde at finde #hashtags, som har noget med dit erhverv at gøre, og se om der er andre folk på linjen, som du måske kan hjælpe med at give svar på et spørgsmål eller en problemstilling. Twitter er nemlig et medie, som lever i nu’et og her kommer mange spørgsmål ind omkring alt mellem himmel og jord. Så der er rig mulighed for, at hjælpe folk med at besvare et spøgsmål eller to. Søg bare på #hashtags omkring dit erhverv eller hashtagget #twitterhjerne. – Og så er det bare igang.

At hjælpe andre har en større markedsværdi end mange tror. Det er det vi i dag kalder Help Marketing. Help Marketing er en perfekt måde, at vise at man gerne vil hjælpe, men også vise ens kompetencer på. Gør man nogen en tjeneste, så er der mulighed for, at den person eller folk der har set din besvarelse vil have din virksomhed med i tankerne næste gang de skal vælge leverandør eller konsulent.

Har du en blog kan du jo også være heldig, at nogen har brug for hjælp omkring et emne du allerede har blogget om. Så er det jo bare sende et link, og få en læser mere.

Vær aktiv – på flere måder

På Twitter gælder det om, at få følgere. Følgere der modtager dine tweets, når du er aktiv på Twitter. Måden man får dem på, er ved at gøre sig bemærket med gode punsh-line der er relevante for din målgruppe. Lav en strategi over hvad din virksomhed vil slå op på Twitter – og følg den nøje. Det kan være, nyeste blogindlæg. Det kan være dagens tips, eller også kan det være din virksomhed retwiter andre profilers tweets, som indeholder noget fra dit erhverv. Alt sammen noget, som kan give værdi til dine læsere. Lige som alle andre sociale medier.

En anden måde man kan bruge twitter på, er ved at live-opdatere. Har du et eventhus, en butik eller noget helt tredje, hvor der sker mange ting. Ting som kan give kunder – så er det en god ide at bruge Twitter som et live medie.

Lad os sige, at vi har en telebutik. Der kommer den nye iPhone 7, så vi ved i butikken, at her kan man lave et kø-event ligesom alle de andre telebutikker. Så hvergang man laver noget af forberedelsen, så tweeter man hvad man har gang i. Begynder at tweete omkring de konkurrencer, der kommer til at køre i løbet af eventet, og også live-tweeter når eventet kører. Alt sammen noget der kan skabe interesse for andre Apple fans, som ved de skal ned og vælge en kø de kan sætte sig i, for at få sin smartphone. Og det skulle jo meget gerne være i din butik.

Så skab interesse omkring din butik eller dit event og lad vores følgere, følge med.
Husk det også er godt at finde på et #hashtag til eventet. Det kan skabe virale virkninger hvis folk begynder at bruge det så deres følgere kommer til at kigge med. Så brug nu også den mulighed.

Det kan også være online events man kan følge. Lad os sige vi stadig har telebutikken. Kunne det så ikke også være fedt, hvis vi live-tweetet omkring det næste Apple-event? Jo selvfølgelig kunne det da det! Bare for at skabe opmærksomhed.

Der er rigtig mange måder, at være aktive på – det er kun fantasien (og de 140 tegn) der sætter grænser.

Få ny dugfrisk viden via Twitter

Der sker meget på Ekstrabladet.dk, Dr.dk, Tv2.dk og Facebook, men det er som regel altid på Twitter at tingene sker først! Twitter er et FANTASTISK nyhedsmedie. Her kan du opfange historier, som journalisterne ikke engang har skrevet om endnu! Og det samme gælder når vi taler ny viden omkring markedsføring.

Følg de amerikanske markedsføringsfolk og få viden omkring de nyeste opdateringer, og algoritmer fra de forskellige medier inden de slår igennem i DK. Få inspiration fra et marked, der er mange gange større og mere konkurrencepræget end lille Danmark. Der er så meget guld at hente – også til din forretning. Så gør dig selv den tjeneste, at brug twitter som et markedsførings-nyhedsfeed, for andet ville være lidt dumt.

Du kan jo følge den første blog der giver værdi her:


[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

By | 2017-02-28T19:19:00+00:00 juni 18th, 2015|Sociale medier|ingen kommentar

About the Author:

Thomas Gajhede har i flere år arbejdet med SEO, konverteringsoptimering og annoncering og adfærd på de sociale medier. Thomas arbejder til daglig hos KONXION hvor han sidder som Team Manager & Mediespecialist.

Smid en kommentar